fredag 13 maj 2011

Håll tyst tanten!

Ok, jag försöker skriva om hela inlägget som blogger
nyss tyckte skulle raderas. Spårlöst borta. Jävla skit.

Imorse tyckte en av tanterna på jobbet att det var
en bra idé att ställa väldigt privata frågor kring
min kommande förlossning inför hela fikabordet.
Det pratades även om hur det blir efter förlossningen
och då passade hon - hör och häpna - på att läxa upp
mig för hur länge jag har tänkt stanna på sjukhuset!

Ursäkta mitt språk men fy fan vad förbannad jag blev!
Jävla kärring rent ut sagt. Bara för att hon fött barn
för 30 år sedan och har en syster som är barnmorska
har hon ingen som helst jävla rätt att lägga sig i
hur jag planerar eller funderar på att göra i samband
med min förlossning.

Jag kan gärna prata om det, men jag tolerar inte att
man håller föreläsning för mig. Det är min förlossning,
min smärta, min kropp och mitt barn. Vad jag vill eller
inte vill i samband med födseln, hur länge jag vill
eller inte vill stanna på sjukhuset har hon inte med
att göra!!! Jag VET ju inte ens hur jag kommer känna
när jag väl är där och jag är inte intresserad av hur
hon anser att det ska vara.

Äh, mitt bra inlägg kring detta försvann ju spårlöst
och jag hatar verkligen att behöva skriva om, så nu
blev det bara flummigt.
Skönt i alla fall att få ösa ur sig gallan.

Ps. Hon började även prata om mina
toabesök efter förlossningen. Blä!!! Ds.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gah! Ständigt dessa tanter! Varför måste de alltid "veta" bäst?! Om det är till någon tröst så kommer de inte vara där och kunna lägga sig i när det väl gäller på förlossningen/BB, så stäng öronen och låt dem tjattra...

Anonym sa...

bara strunta i såna människor, de vet uppenbarligen inte bättre. klart DU vet bäst vad som är rätt för dig!

Omentjej sa...

mellanbarnet: sant! Jag ska försöka undvika henne så länge jag är kvar på jobbet.

killmamman: Yes, nu när jag öst ur mig ska jag glömma henne.

Librarybeth sa...

Iih, tvi. Asså det är ju du som ska föda, värsta som finns det där. Eller när alla som man inte känner/eller vill ska klappa magen, suck alltså.

Omentjej sa...

Beth: Instämmer, det är bedrövligt hur alla plötsligt tycker det är ok att göra & säga de underligaste saker... :/

Linda sa...

Men usch.....varfor kan inte folk bara skota sitt?? *suck*

Fifi sa...

Men fy fasiken vad irriterande! Hon har väl inte med din förlossning att göra? Och att prata om den inför andra också, kan hon inte fatta att du kanske tycker att det är lite privat?

Omentjej sa...

Linda: eller hur!! Mitt underliv behåller jag gärna för mig själv, tack. :/

Fifi: Jag känner mig fortfarande väldigt illa berörd. Det är en helt annan sak att prata med familj och vänner