torsdag 26 maj 2011

På nyheterna

Hade av en slump nyheterna på igår (jag tittar aldrig med flit) och
just då pratade de om en ny studie där man konstaterat att det är
mycket färre allvarliga förlossningsskador i form av bristningar
vid hemförlossningar. En anledning var att man kanske skyndar
på mer på sjukhus medan en hemförlossning får gå helt i sin egen
takt. Typ så, jag kanske förvränger lite.

Hur som helst – suprise, not. Jag ser inte fram emot sjukhuset,
men det blir säkert jättebra, bara de inte stressar på.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, jag är skeptisk. Själv hade jag garanterat inte överlevt om jag inte varit på sjukhus, troligen inte L heller. Då tar jag hellre en bristning! /j

Omentjej sa...

J: Tänkte inte på det... sjukhus blir jättebra. Kram!

Frida sa...

Jag håller med J, man vet aldrig vad som händer under en graviditet eller förlossning och svensk sjukvård är toppen! Inte heller jag eller S&S hade nog levt utan sjukhus!

Camillas dagar sa...

Oh, det låter både skönt och hemskt att föda hemma. Skönt att slippa sjukhusmiljön, men tänk om något skulle tillstöta...
Kram!

Omentjej sa...

Frida: Helt sant, vården är suverän! Tänk vad ni varit med om! Kram!

Camilla: Mm, jag väntar nog så länge som möjligt med att åka in, så får jag både tryggeheten hemma och den på sjukhus. Kram!