tisdag 17 maj 2011

Lista nr 1 från Linda

Jag gillar ju listor och hakar därför glatt på denna
från fina Linda. Haka gärna på ni också!
(Jag är lite för slö för att översätta frågorna)


Mention something that made you happy yesterday: Upptäckten att Daniel Doppsko finns som bok. Fina komplimanger från kollega på besök, hon tycker jag ser fräschare ut för varje gång hon ser mig. :)
What did you do 08:00 this morning: Läste mail, pratade med kollegor.
What did you do 15 minutes ago: Försökte fixa en inställning på google, halvtittade (fortf.) på ett finskt program om en skäggig snubbe på besök i Ryssland. Vilade (fortf.).
What was the last thing you said out loud: Hejdå (till Daniel)
What was the last thing someone said to you today: Hejdå
What did you drink today: Äppeljuice, vatten, kaffe med mjölk
What was the latest thing you bought: Fläskkotletter
What color is your outer door: Blå
What's the weather like where you are: Efter en dag med växlande väder (många riktiga störtskurar) är det nu ganska klart och rentav pyttelite sol. Men inte så varmt.
What's your favorite ice cream flavor: Valnöt och lönnsirap ligger bra till, liksom citron
Do you believe in love at fist sight: Ja! Fast det är sällsynt.
Do you sleep deeply: Inte den senaste tiden…
Do you have nightmares: Ibland, särskilt på senaste tiden
Are you happy with your job: Ja, jag gnäller massor, men jag gillar både vad jag gör och mina kollegor (fast många känner jag hatkärlek till, vissa av “damerna” är borderline psykopater). Det skulle dock bli bra mkt tristare utan folk att reta sig på tror jag.
Favorite thing to wear: Offentligt: Klänning & kofta. Hemma: Myskläder.
Favorite song right now: Nej, jag vet faktiskt inte.
What do you see if you look to your right: Soffa, fönster mot uteplats, orkidé och lampa.
What makes you happy right now: Att bebisen snart är här och att vi alla mår bra, att jag snart har semester och hela långa sommaren framför mig med min lilla familj där pappan är ledig 8 veckor, alla födelsedagar och dop och festligheter som väntar i maj och juni, den ljuvliga grönskan och värmen som ska komma tillbaka i slutet av veckan.
What will you do when you are finished with this list: Fortsätta vila, är så trött.
Left or right handed: Höger
Mood right now: Bra, förutom att visdomstanden växer igen och det gör så ont att jag nästan svimmar. Tänker att det måste vara kroppen som vill att jag övar på smärta. Hm, säger jag.
Favorite candy: Vet ej. Lakrits- och citronkola kanske? Det beror nog på. Surt och salt gillar jag.
Wearing right now: Mammaleggings, t-shirt med plats för magen och en stor varm kofta.
Plans for the summer: Lära känna liten, mysa och sjunga och prata och mata och bara vara. Var vi befinner oss får ge sig, det får omständigheterna avgöra.
Do you play any instruments: Jag kan klinka fram ngt på piano & tuta fram ngt på block- och tvärflöjt. Men att säga att jag kan… nja.
Morning or night person: Kvälls-, men har börjat fungera hyfsat som morgonperson.
What is most important to you: Familjen först. Integritet. Trygghet. Lugn.
Do you snore: Tråkigt nog är det bara att inse att det händer, men det är enl. min källa ganska sällsynt (typ vid täppt näsa).
Zodiac Sign: Tvilling/Kräfta (född på gränsen, på eftermiddagen den 21 juni)
The most disgusting bug: Maskar!
What are you looking forward to the most right now: Barn, semester, födelsedagar, dop, träffa släktingar, sommar, stugan, Seinfeld, barnvagnspromenader med syster & systerdotter, osv. osv.

Inga kommentarer: