söndag 1 maj 2011

Monsterros och snabbtårta


Delar av monsterrosen besegrad, jag har både djupa jack
och fina rispor efter kriget. Än är det inte över...
Bågfilen kom väl till pass för att såga av de tjockare
stammarna och det är ett under att spaljén inte brakat
ihop när jag dragit bort de döda grenarna.
I bakgrunden vår kräkframkallande felplacerade sandlåda.
Den ska tömmas, flyttas och förvandlas till jordgubbsland.

Den smarriga tårtan tar fem minuter att göra, om
man förberett lite innan. Jag gjorde lemoncurd igår
(också busenkelt, men glöm den inte på spisen som jag
gjorde, om ni inte har gäster som tar över tillagningen,
som jag hade ;).
Botten = ägg och mandelmassa som vispas ihop och gräddas.
Bre på lemoncurd. Skiva jordgubbar. Servera ev. med grädde.

Helgens meny, både igår och idag: grillat med sallad och
bröd, därefter tårta. Mums!

5 kommentarer:

Kikan sa...

Men åh vad smarrigt!! Jag som är så sötsugen! Kram Kikan

IngelaMollly sa...

Ljuvligt gott! Du sliter väl inte för hårt i trädgården? Kram!

Librarybeth sa...

Den tårtan såg somrig ut!!! Och GOD!

Petra sa...

Vilken smarrig tårta.

Omentjej sa...

Kikan: Mm, och idag hoppas jag orka baka en morotskaka. Sötsuget har mig i ett järngrepp! =)

Molly: Närå, pausar emellanåt. :) Men det är lätt att glömma allt annat när man kämpar mot ett vidunder! :D

Beth: Mm, den är supergod, frisk i smaken!

Petra: Rekommenderas!