måndag 16 maj 2011

Föräldragruppen del 2 & 3

Jag har visst inte lämnat någon rapport om andra och
tredje träffen med f-gruppen. Ska sammanfatta lite kort.

Träff 2: vi gick igenom förlossningen.
Jag gillar verkligen föräldrarna i gruppen, de är jättetrevliga
och det känns som att man kan ta upp i princip vad som helst.
Men det är fortfarande vi själva som driver gruppen, BM är
lika tafatt som tidigare och hummar mest, fast nu känns det
mer ok.
Underligast var väl när BM började prata om moderkakan och
hur vacker den är, den skimrar och glänser osv. Hm… :)
En ordentlig genomgång med livliga diskussioner blev det. Bra.

Träff 3: vi pratade lite mer om smärtlindring och sedan tog
Lena från BVC över och vi pratade om första bebistiden.
Lena var jättebra och äntligen fick vi vettig respons i stället för
”hmmm”, ”mjaa” och ”det beror på”. Vi gick igenom massor
med saker och fick väldigt bra svar. Känns skönt att vi ska gå
till henne med vår lilla skatt.

Jag fortsätter gärna träffa den här gruppen i höst, vi har en
gång kvar nu i vår och det känns nästan lite trist att det är
sista gången innan vi alla har bebis.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, typisk barnmorskekommentar, om moderkakan :)

Omentjej sa...

killmamman: Haha! Jag håller ju förvisso med om att det är coolt, livets träd och allt det där, men så skimrande vacker vet jag inte... :D

Fifi sa...

Haha, så där sa min BM också om moderkakan på föräldragruppen och jag tyckte bara att den verkade äcklig och sa att jag absolut inte vill se den när den kommer ut.Döm om min förvåning när den sedan VAR vacker!

Ja, gud, dessa hormoner, upp och ner, ner och upp. Fast det har blivit mycket bättre!

kram

Omentjej sa...

Fifi: haha, ja vem vet, jag kanske tycker detsamma! :) Kram!