söndag 22 maj 2011

Helgen i bilder


Nya klänningen, som tyvärr åkte upp i baken hela dagen
eftersom magen blivit så stor. Jag får hitta på något annat
till mammas födelsedag... Eg. ska det vara ett svart skärp
till men det kändes finare med det gröna bandet.

Vår dopklänning som mamma sytt.

Fina broderier på ärmar och längst ned.

Fredagspyssel.

Syrener och liljekonvaljer i den vackra dukningen.

Liten nydöpt fot...

Mumsig mat!

Gungfår från oss i doppresent.

Idag: Äntligen den där morotskakan jag tjatade om för
ett par veckor sedan, det var lång startsträcka innan
jag kom till skott.
Vi hade en ljuvlig morgon med frukost ute i solen, sedan
trädgårdsarbete och fika. Syrran sov över (vi grillade här
efter dopet, mina föräldrar, min faster och farbror + syrran)
och svågerns syster m. familj kom förbi och tittade på huset.

Jag planterade om den del, bl.a. dessa nejlikor som kommer
från en bukett snittblommor jag köpte för 5 veckor sedan (!).
Dessa skott har hållt sig fina, fått rötter och i den ena är
det tom. en knopp! Coolt!

Nu har D's bror kommit, det är hockeykväll på gång.
En riktig familjehelg med andra ord, så mysigt,
och imorse sa vi att världen har nog faktiskt gått
under, för det kändes som vi var i paradiset!

5 kommentarer:

Anonym sa...

mysiga bilder! och klänningen var jättefin, lite somrigare med grönt band än svart :)

Camillas dagar sa...

Så mysigt med dop. :) Min barndomsbästis fick barn i förrgår (sitt tredje och en liten "sladdis"). Min bonusdotter väntar också barn, så det blir lite tillskott av små minimänniskor även i min lilla värld. Mysigt. :)
Så pysslig du är med odlandet. Själv är jag nöjd över att vi äntligen fick ned några grönsaksfrön i vår odlingslåda i går.
Kram!

Omentjej sa...

killmamman: Tack! Ja det kändes mkt bättre med grönt, dessutom var det lite av en hyllning till huvudpersonens föräldrar som hade vitt och grönt på sitt bröllop för två år sedan. :)

Camilla: Åh vad mysigt, det är verkligen underbart med småttingar i ens närhet! En ynnest att se dem växa och utvecklas!
Det är så roligt att plantera! Jag petade ner några vattenmelonkärnor i landet igår, ska se om de tar sig. Ska även plantera citronkärnor, men det får nog bli i en kruka som jag kan ta in sen.
Kram!

Fifi sa...

Känner igen det där med klänningar som åkte upp över baken; i slutet var det inte helt lätt med kläder.

Jag vet mammor här hemma också som har tagit reda på könet för att de ska kunna handla saker till barnet i magen. Det måste ju vara livsfarligt att sätta på barnet något plagg som gör att folk inte vet om det är en pojke eller flicka...

Omentjej sa...

Fifi: Haha, ja jag får nog hålla mig till shorts och byxor nu... =D

Ja tänk om en pojke måste ha rosa! Synd för mitt barn, för det kommer få ha alla färger! :)