söndag 8 maj 2011

Vad blev det för mat?

Efter en underbar dag i solen (lika igår) med städdag
på området och eget trädgårdsarbete så har vi ätit en
fantastiskt god middag bestående av
* grillad lax
* grillad sparris
* grillad halloumi
* potatissallad
* vattenmelon/tomat

och nu är jag så mätt att jag nästan spricker!

Vi ser True Blood och jag måste tvätta mina jordiga fötter.


Sandlådan har äntligen förvandlats till trädgårdsland,
vi har planterat jordgubbar, lök, potatis (räknar inte med
att det ska funka där men vi testar), rädisor, dill, persilja,
gräslök och basilika. Rabarber på annan plats.
Nu återstår tomater, vinbär och körsbär. :)

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Men kära kära nån vad flitiga ni är ;-)

Librarybeth sa...

Sparris! Det räcker att jag läser om det så blir jag sugen. Fast jag nästan häromdagen mumsade det. Måste åtgärdas!

S sa...

Halloumi...mmm!

Omentjej sa...

Molly: :) Det är väl en del i boandet kan jag tro för jag var så lättad när vi var klara med monsterrosen, den har upptagit en stor del av mina tankar, haha.

Beth: Ja, man borde äta sparris varje dag på våren!!

S: Mmm!!