torsdag 5 maj 2011

Minnen av en middag

Ikväll ska vi ju fira lite med finmiddag (tack kära vänner som
gav oss detta fina i inflyttningspresent!!).
Vi ska på gurkstadens allra bästa restaurang och äta en meny
som vi inte väljer själva (vi väljer kött el. fisk som huvudrätt
och de väljer allt annat, fyra rätter totalt).

Menyn växlar efter vilka råvaror kockarna får tag på.

Så här såg det ut vid vårt besk hösten -09.
Min fantastiska förrätt, sockersaltad lax m. tillbehör.

D fick en Pelle Janzon (oxfilé, löjrom, äggula mm.).

Menyn... Mmm!

Min hummersoppa.

D's pilgrimsmusslor.

Båda valde kött: Biff Bourguignon med potatispuré.

Chokladbakelse med kolaglass till D.

Jag fick efterrätten jag spanat in: italiensk maräng med citron, mm.

Så fantastiskt gott och med ett perfekt vinpaket till. Jag hoppas de kan erbjuda ett lika bra alkoholfritt dryckespaket.

2 kommentarer:

Frida sa...

underbart! hoppas det blir minst lika bra i kväll!

Omentjej sa...

Frida: Det blev det!! Fast de hade inget roligt dryckespaket till mig, det blev mineralvatten (gott det med förvisso). Bilder kommer och tusen tack för presenten!! :)