onsdag 4 maj 2011

Vad sägs om en groda i sjömanskostym?

När jag gick förbi föräldrarnas grannes trädgård
idag förundrades jag över mängden pynt* de har
placerat ut överallt. Utan vidare 15 olika prylar.

Vad sägs t.ex. om
brevlåda med bild som byts typ varje månad
liten träflicka som "vattnar" blommorna
en liten bänk med två halvmeterhöga grodor som vänslas
ett äldre par som hänger från en gren, på en gunga
en fågel på en stubbe
en fågel på en boll dekorerad med blommor
en meterhög groda iklädd sjömanskostym
en annan liten flicka i sten
en stor flugsvamp under en buske

...ja, ni börjar förstå va?
Gissa hur det ser ut på julen med tomtar som klättrar
överallt!! Undrar hur många trädgårdsprylar de har
totalt, och var de förvarar allt...

Om jag kan med ska jag försöka smygfota ngn dag.

*skräp, i min mening

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Himmel, det måste vara en skog av skrä.... pynt! Tur att vi alla tycker olika, tur att det inte finns ett påbud från kommunen att man måste ha en tomte eller två eller groda heller för den delen hihi.

Omentjej sa...

Beth: Haha, ja tur det! Det är verkligen ett överflöd av små & stora prylar utspridda överallt. Urk. :D