torsdag 19 maj 2011

Day 02: Your Least Favourite Film

Den galna professor med Eddie Murphy

Urk urk urk. Denna film slogs på med hög volym under en
bussresa jag gjorde till Nürnberg. 25 timmars resa.
Jag fick sitta för mig själv till Norrköping då en medelålders
utländsk man klev på, slog på sin freestyle med knasmusik och
började dansa (jag skojar icke!) i sätet.
På natten när folk somnat började han tafsa på mig. The horror!
Han fick en rejäl armbåge i mellangärdet och sen fick jag vara
ifred men jag sov ingenting den natten.
I Hamburg klev han av tack och lov. Hemsk resa, hemsk film
(jag minns bara att de skrek oavbrutet).

Update: För att klargöra, det var bara själva bussresan som
var jobbig, efter ankomst var det bara toppen! Hälsade
först på finaste L över dagen i Nürnberg och var sedan i Bayreuth
hos finaste J och hann med hur mycket skoj som helst (blev bl.a.
erbjuden svartabörs-biljetter till Wagneropera, gick på ölfestival,
nattbadade olovligt och hängde med en massa roliga typer. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men det blev kul när du kom fram!

Omentjej sa...

Anonym: Ja, ska uppdatera så det inte ser så hemskt ut. Allt efter Hamburg var ju toppen!! Kram!

Camillas dagar sa...

Hi hi... :) Vilken mysig liten berättelse, även om den ju inte var så mysig att uppleva själv.
Jag har urdåliga minnen från Nürnberg, där gick nämligen vår bil sönder då vi bilade till Italien för ett par år sedan. Blähä liksom!
Kram!

Omentjej sa...

Camilla: Den roliga tiden i Tyskland vägde med råge upp resan. :D Men åh vad trist med trasig bil när man är på utlandssemster, det får ju bara inte hända! Kram!