torsdag 14 april 2011


Jag firade mina fina värden med ett stort fång nejlikor
(nej, alla blommor ska inte stå samlade).


Sen fortsatte jag fira med en liten grekisk sallad
och lättkokt sparris med balsamvinäger och parmesan
(efter tips från fina Sara, tack för det!)


En himla bra sak med besöken hos BM är att bibblan
ligger alldeles bredvid så jag passar alltid på att
låna lite när jag är där. Idag hittade jag två svenska
romaner som jag är väldigt nyfiken på. Andrew Taylor
har jag läst tidigare och den boken fastnade lite så
det ska bli kul att läsa honom igen.
Förlossningsboken är jag väldigt nyfiken på eftersom
jag hoppas och önskar att jag ska klara mig utan allt
för mycket bedövning.

Inatt drömde jag förresten att jag var tvungen att
skrapa bort ngt extremt giftigt material med bara
händerna. Det enda skydd jag fick var sådana där
tunna vita sjukhushandskar. Efter en stund märkte
jag att de åkt av! Jag fick panik, tvättade mig och
hoppades att bebis inte tagit skada. Strax därefter
hade de åkt av igen! Sen fortsatte det så tills jag
vaknade... hjälp.

Inga kommentarer: