tisdag 19 april 2011

Tankar

Jag sov dåligt (fullmåne!) och vaknade ordentligt 4.30 med
väldigt ont i magen. Ajajaj. Det satt i ordentligt hela fm men nu
är det något bättre.

Efter lunch med en kvart på bänken i strålande sol kändes det
riktigt öken att återvända in i bunkern och det är svårt att
motivera sig.

Jag tänker i stället på vad jag vill äta ikväll (sallad), på att det
vore gott med glass (walnut and maple syrup! eller pecannöt)
och att rabarberpaj är väldigt smaskigt.

Jag tänker på att jag ska skaffa shorts med plats för magen och
nya solbrillor, små duniga fjädrar till mitt påskpynt och vad
jag ska ha med mig till stugan.

Jag tänker på trädgården och alla idéer jag har för den, på att
åka till Skälby trädgård och handla drösvis med plantor och
njuta av atmosfären som är som den var hos min mormor på
landet.

Slutligen tänker jag på vila, att jag tror bebisen vill att mamman
ska vila lite mer och kanske bry mig lite mer om den och inte
tänka så mycket på annat. ;)

6 kommentarer:

Alexandra sa...

tycker din slutplädering låter himla klok. Anammar den här också.

Petra sa...

Var det fullmåne inatt? Därför sov jag så kasst då.

Camillas dagar sa...

Tusen tankar hos dig, men trevliga och mysiga tankar. :)
Här är det semesterplaner och tankar som snurrar mest för tillfället och vi verkar aldrig komma till skott.
Kram på dig!

S sa...

Äre sant! Jag som sovit skitdåligt två nätter i rad. Månen alltså... Tur att man läser bloggar, annars skulle jag aldrig veta sånt.

IngelaMollly sa...

Du har en klok bebis i magen; lyssna på den! ;-) Kram!

Omentjej sa...

Alex: Mm, ibland känns det som att jag nästan glömmer magen. Knasigt.

Petra: Yes, jädra måne!

Camilla: Jag vet hur det känns, hoppas ni kommer fram till något som känns riktigt riktigt bra! :) Kram!

S: Haha, ja visst är det bra! :)

Molly: Mm, det har du rätt i, och det ska jag göra! Kram!