fredag 8 april 2011

En sån där kväll (ja nu gnäller hon igen)

* Kl. 16 blir jag grovt förolämpad av en av
"damerna" för något som blivit fel under min
sjukskrivning. (=Ilska, röda kinder, huvudvärk.)

* "Tjej-afterwork" Bara uttrycket får mig att
vilja kräkas och ändå har jag tackat ja.
(Dels är det diskriminerande och dels tycker
jag inte ens om hälften av dem.)

* Alla utom jag piffar sig, parfymerar sig och
byter om. Vi kommer inte ens lämna kontoret.
(Ok, det är trevligt, men i alla fall)

* Maten som vi beställt har hämtats en timme
(en timme!) innan vi ska äta så mina
felbeställda vårrullar är sega som skosulor.

* Det roliga bordet blir fullt och jag, som
tänkt "allt är ok bara jag inte hamnar vid
samma bord som X", hamnar precis bredvid X
och samtliga damer som jag inte tycker om (utom en).

* Samtalsämnena är så bedövande trista att en
tortyrkammare verkar lockande (lite stimulans
i alla fall).

* Musiken är, håll i er nu, KÄRLEKSBALLADER!
Men vad fan!!!

* Detta har jag betalat för.

* När jag ska cykla hem regnar det.

Detta var dagens gnällinlägg och samtidigt dagens
i-landsbeklagan. Men i min värld gick det från
rosenskimrande till fängelsehåla så därför
gnäller jag.

Nu ska vi vända tillbaka allt tillbaka igen,
D försöker muntra upp mig och det ska han få
lyckas med så fort jag gnällt färdigt - dvs: NU! :)

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Känner igen det där så väl; varje gång blir jag lika arg på mig själv för att jag gör saker jag inte vill! Men i morgon har du ju din mysfrukost =) Kram!

Omentjej sa...

Molly: Ja, så onödigt. Aldrig mer har jag bestämt mig för. :) Kram!

Librarybeth sa...

Haha, f'låt jag förstår verkligen att kvällen söög fett men jag kan inte låta bli att skratta åt hur otroligt BRA du beskrev den...!! Ja, man har ju suttit på en del trista tillställningar i sina dar...

Omentjej sa...

Beth: Haha, ja med lite distans till det skrattar jag också. :D Just då hade en jordbävning varit välkommen... ;)