lördag 2 april 2011

New York - lördag 19/2 (fotofest)

För att få tag på biljetter till Saturday Night Live
skulle man vara vid NBC kl. 8 på morgonen.

Det var kallt, men solen var på väg. När vi kom in
fick vi veta att det inte var någon inspelning denna dag... :/

Vi hörde en massa jubel i närheten och gick dit.
Hamnade mitt inspelningen av Today show.

Schnyggt!

Michelle Hughes som knep silvret i konståknings-VM
uppträdde på isbanan vid Rockefeller. Vi såg henne värma upp

...och efter uppträdandet.

Nästa tv-serie: 30 Rock.

Undrar vem som håller till här?

Vi begav oss till Brooklyn. Mysigt, slitet, låga hus.

Målet var Brooklyn Brewery.

Mycket gott att välja på. Jag drack vatten.

Det var helskön stämning därinne. Som en pub där
gästerna spelade spel och åt medhavd mat.
Vi satt med några grabbar som åkt in över dagen
för att spela spel och umgås.

Bye bye Brooklyn Brewery.

Vi åt på en michelinrekommenderad vietnamesisk restaurang. Jag: stekt ris.

Daniel: hm, någon fiskrätt (catfish).

Därefter begav vi oss till loppmarknaden i Hell's Kitchen... där de redan packat ihop. :)

Så vi tog oss till Guggenheim som är gratis på lördagar. Men vi bestämde oss för att gå till Metropolitan museum of Art i stället (valfri summa i inträde).

Fönster av Tiffany.

Underbart museum!! Nästa resa till NY ska jag tillbringa en hel dag här. Bakom husfasaden dolde sig en labyrint av rum inredda i olika stilar. Läckert!!

Vackert!

Vackert!

Vackert!

Efter museet kunde vi knappt gå, det kändes som
jag hade nött bort fötterna och gick på benstumparna.
Det blev tidigt i säng och nästa dag gick helt åt att
resa till flygplatsen (jag insisterade på att vi skulle
ta oss dit med tunnelbana, men det tog en faslig tid och
jag rekommenderar att man tar shuttle, sorry att jag var
så envis Daniel, men vi hann i alla fall :).

Inga kommentarer: