fredag 1 april 2011

New York - fredag 18/2

Vi började dagen med frukost på Planet Hollywood.
Ok, turistigt, men det var superfräscht och gott,
dessutom var det kul att titta på all rekvisita i
restaurangen, vi satt t.ex. framför kläder ur Titanic.


Jag beställde "full stack of pancakes". Ojdå, fem
jättepannkakor. Fick beröm av servitören att jag
orkade klämma i mig tre... :)


Daniel testade eggs florentine, mums.

Efter detta var vi på "brudrusning". Alla som sett Vänner
minns säkert när tjejerna är på det inför ett bröllop
(Rachels?, Monicas?) och det var verkligen helt galet.
Tjejerna gick omkring i bara underkläder och det låg
högar med klänningar på golvet. Så gott som alla var
smutsiga och eller trasiga. Daniel såg väldigt besvärad ut,
jag hade svårt att slita mig från kläderna... :)


Coolt hus utanför brudbutiken.


Ännu en tv-seriereferens, såklart var vi in på
Tom's restaurant från Seinfeld (det är dock bara
skylten som är densamma, innanför är det helt annorlunda).
Sen tog vi bussen upp genom Harlem.


Därefter strosade vi runt på Fifth Avenue.
Besökte Tiffany's där vi provade ringar. :) Det var
fantastiskt varmt och jag hade dunjacka så mina händer
var pinsamt nog mer svullna och varma än någonsin.

Vi var in på leksaksbutiken FAO Schwarz där jag köpte en
liten kanin till bebisen. Inne i Trump Tower köpte vi
kaffe. Eller kaffe och kaffe, min var en "Coffee Chocolate
Frappuccino without coffee", Daniels en "Cinnamon Dolce Latte".
Säkert jättenyttigt!! :)


Dags för Museum of Modern Art som har fri entré
efter kll tre på fredagar. Jag älskar den här tavlan.


Kul att se lite Warhol.


Den här tavlan av Roberto Matta är nog min
favorit av allt vi såg.


Vi strosade ner till Rockefeller center,
men åkte inte skridskor idag heller.


Passerade Radio City Music Hall på vägen hem.
Kvällen avslutades med middag i Little Italy.
Man kunde ha t-shirt ända till kvällen, det var
den varmaste februaridagen på 30 år.

2 kommentarer:

Petra sa...

Blir galet hungrig när jag ser all god mat.

Kram

Omentjej sa...

Petra: Mm, tur att vi gick mycket med tanke på hur onyttigt allt var, haha. Kram!