måndag 24 januari 2011

Myom...

På ultraljudet upptäcktes ett myom.
I värsta fall ligger det i vägen så att jag inte kan
föda barnet själv utan måste få kejsarsnitt. Damn.
Det kan också leda till för tidig förlossning men det
verkar inte så vanligt.

Jag har knappt hört talas om myom tidigare och hittar
dåligt med info på nätet, ändå verkar det ganska vanligt.
Engelska sidor är lite mer uttömmande.

Nu ska det ju inte behöva vara någon fara, så jag
ska försöka att inte tänka på det innan torsdagen,
(då jag ska få komma på ny undersökning)
men jag hoppas tiden går fort till dess.

Nu ska vi titta på filmen från ultraljudet!! :)

6 kommentarer:

Librarybeth sa...

Myom har jag hört talas om, har väninnor som drabbats men aldrig i samband med graviditet. Hoppas att ny undersökning går fint!

Jessica sa...

Min kompis, som fick en son nästan samtidigt som Nils föddes, hade oxå ett myom men det påverkade ingenting och allt gick bra och just idag fyller den lilla killen 1 år!

Frida sa...

Det kommer säkert fixa sig bra. Hejja modern sjukvård!!

Omentjej sa...

Librarybeth: Tack!

Jessica: åh, grattis till lillkillen! Skönt att höra!

Frida: Ja det tror jag med, ska försöka sluta noja. :)

Fifi sa...

På mitt UL fick jag reda på att moderkakan ligger i framkant, samt liksom blockerar utgången och att jag måste förlösas med snitt om den inte flyttar på sig. Jag blev helt förtvivlad. Nu har jag dock vant mig vid tanken och snitt känns itne lika läskigt längre. och snart ska jag på nytt UL för att se om moderkakan har flyttat på sig.

Omentjej sa...

Fifi: Åh det har jag läst om, hoppas det går bra oavsett vad som händer! Jag håller tummarna för att den har flyttat sig!
Min är också fram men den verkar inte vara i vägen.