lördag 15 januari 2011

Vid sidan av filmprojektet

Just nu tar vi en paus i filmprojektet för att hinna
se så mycket nytt som möjligt innan Golden Globe
och Oscars. Det här är vad vi sett på sistone.

Vi började med barnfilmshelg när E & L sov över.

Hercules (från 1997, allat annat i listan är 2010).
Charmig!


Toy Story 3, jorå fast de gamla är bättre.


Shrek - nu och för alltid. Samma här, de gamla är bättre.


The Ghost Writer. Ganska bra, men lite seg.


The Social Network - filmen om Facebook.
Man fick inte precis någon bra bild av grundaren. Usch.

Scott Pilgrim vs The World - hej serietidning!
Julianne Moore och Anette Bening är mycket bra,
Mark Ruffalo har jag alltid haft svårt för.

Easy A - överraskande nog en av mina favoriter
den här omgången. Älskade huvudpersonens knasiga
familj. :)


The Losers
En film med "Denny Duquette" (Jeffrey Dean Morgan)
från Grey's är ju såklart sevärd av minst en anledning...

The Town - inget större fel på den egentligen
men jag tyckte även denna var seg.

Despicable Me - supercharmig!


Winter's Bone - solklar vinnare denna omgång.
Mycket gripande med en lysande huvudroll.
Hoppas hon får en oscarsnominering.

Machete - hahaha, splatterfilm med bl.a. Steven Seagal,
Jessica Alba & Lindsey Lohan. Need I say more?

4 kommentarer:

Petra sa...

Vad du ser filmer. Otrolgt roligt.

Librarybeth sa...

Good good, ska plocka några från din lista :) Toy story 3 fnissade jag gott åt förra helgen. Gillad apan - men har inte sett 2:an... Winters bone hoppas jag se snart... och så var det flera andra jag fick tips om här! Man tackar!

S sa...

Scott är fantastisk!!

Omentjej sa...

Petra: Ja än så länge har vi tid, värre blir det väl sen ;)

Librarybeth: gött å kunna hjälpa till! :)

S: Ja