torsdag 13 januari 2011

Vapenanhängare och vargskräck

Reflektion 1.
Gabrielle Gifford som sköts i huvudet i den senaste
massakern i USA är vapenanhängare.
Undrar om det gäller fortfarande? Fast med amerikansk
logik är hon väl nu ännu mer övertygad om att alla måste
ha vapen, "för att kunna försvara sig".

Sarah Palin märker ut sina fiender med hårkors på internet.
Härligt med så sund inställning bland politiker.

Reflektion 2.
Jag har varken läst eller sett Gösta Berlings saga, men enligt en
krönika i dagens tidning skrev Selma Lagerlöf om skräcken i
att vara jagad av vargar, och att en moder till slut inte hade
annat val än att kasta barnet i sitt knä till vargarna för att rädda
sig och maken.

Que? Har detta hänt? Det kan inte vara möjligt. Aldrig skulle
jag offra mitt barn för att rädda mig själv! Hur kan man ens
komma på tanken?

2 kommentarer:

Miss M sa...

Eller hur! Som om jag skulle offra lillan i magen för att klara mig själv! Sånt gör inte en mamma!

Hur mår du Emma?

KRAM

Omentjej sa...

Miss M: Nej verkligen inte!!

Jag mår hyfsat, magen växer och illamåendet varierar. Mest mår jag bra! :) KRAM!