söndag 9 januari 2011

Nu kommer alla vårkänslorna...


Nu har det ju faktiskt börjat. Även om jag nojar över bakslag
så är första klivet mot vår taget. Snart är det dags för semlor
och fågelkvitter och knivskarp vårsol och snödroppar och påsk.

Jag har en känsla av att den här våren kommer flyga förbi.
Det är inte så många månader till jag ska jobba... och det är
mycket jag vill fixa innan barnet kommer. T.ex. att göra i ordning
ett barnrum. Onödigt kanske vissa tycker, men för mig är det viktigt.

3 kommentarer:

S sa...

Klart att det blir bakslag. Men jag gillar det ändå! Det känns fräscht på något vis!

Jag känner inte samma sak när det gäller våren. Jag tycker att den känns oändligt lång, jag.

Librarybeth sa...

Näe?! va, redan! fiiiint!

Omentjej sa...

S: Ja den brukar kännas lång och bara för att jag skrev som jag gjorde kommer nog tiden att sega sig fram... haha.

Librarybeth: Näe, jag fuskade. Bilden är från förra året. ;)