söndag 2 januari 2011

2010, en sammanfattning i bilder

JANUARI

I januari var det bitande kallt.

Jag blev kär i en schackkung i London.

Syrran och jag såg Depeche Mode i Globen!

FEBRUARI

Romantisk helg på Schenströmska herrgården.
Mamma och pappa kom trots flygstrejk iväg till Kina!

MARS

Äntligen blev vår grekiska afton av. Moussaka och sallad

...och vinet vi köpte på en cypriotisk vingård.

Det var Oscarsgala...

...och det blev vår.

APRIL


Stugtomten förvandlades till slalombacke.

Vi var på husvisning mest hela tiden...

Jag blev besatt av balkongen och vi åt vår första
utemiddag. Det var lite kallt, men mysigt.

Vi drog igång filmprojektet. Terje Vigen var den
första långfilmen. Hittills har vi hunnit med sex
omgångar och 78 filmer.
MAJ

Fortsatt balkongfix.

Återbesök på Färna.

Vi köpte hus!!


Jag beundrade sagoträdet utanför D's lägenhet.

JUNI

Balkongen i blom!

Nationaldagslunch hemma hos syster.

Kusinbröllop i Västergötland!

Prinsessbröllop hos syster.

Midsommar i stugan.

JULI

Semester!

Sköna cykelturer och blommor från mamma.

Vi gullade med bebisödlor i stugan...

och var kulturella på Karlsgården.

Surströmming (i juli!)!! :)
AUGUSTI

Vi flyttade in och fick sova första natten i hallen.
Morgonen därpå åkte vi till IKEA och köpta nya sängar.

Många kartonger blev det...

Första egna tomaten mognade och vi fortsatte få
tomater in i december.

Nya utemöbler inhandlades till första festen som vi
hade redan i augusti.
SEPTEMBER

Inleddes med en besvärlig förkylning.
Lyckades iaf. ta mig iväg på kräftskiva i D's stuga,
där det bjöds egenfångade och hemkokta kräftor.

Det var vacker brittsommar.

Vi avslutade september med jobbets 25-årsjubileum
och flott boende i Stenungsund.
OKTOBER

Kort höstlov i stugan.

Vi plockade massor av svamp.

Stor inflyttningfest.

Fem dagar senare, 28/10, insåg jag att jag väntar barn!

NOVEMBER

Vi köpte tyg till nya matsalsstolarna. Det är fållat
men inte monterat än... :)

Flanellpyjamas till vårt kalla sovrum.

Halloweenkalas en vecka i efterskott.

DECEMBER

Adventspyntande och illamående/trötthet.

...i väntan på JUL!
Dessutom kom min systerdotter till världen och
vi firade ett fint nyår.
Tack 2010, du var ett bra år!

5 kommentarer:

Linda sa...

Sicket ar!!! Gott nytt ar! Kram L

Omentjej sa...

Linda: Ja, många storslagna händelser bjöd det på! Tack detsamma och stor kram!!

Camillas dagar sa...

Vilket underbart år du haft! Jag har ju bara hängt här hos dig sista månaderna, så det var jättekul att även läsa om vad du gjorde första halvan av 2010.
Kram!

Librarybeth sa...

Vilken fin krönika! Och vilket fint år!!!!

Omentjej sa...

Camilla: Ja det har varit ett väldigt minnesvärt år! Kram!!

Librarybeth: Toppenår!!