måndag 12 april 2010

Musikkrig

Grannar kan vara ett elände...
Glad i hågen kom jag hem, svidade om och störtade
ut på balkongen för att läsa i godan ro. Jag hann två sidor...

Plötsligt drog någon igång tysk techno på högsta volym.
Tysk techno I tell you! Oh maj godd.
Med högsta volym menar jag sådan som får hela huset
att skaka, och då bor människan inte ens i samma hus.

Så vad händer? Jo, först började en fågel kvittra så högt
att den överröstade skitmusiken. Härligt. Sen började
en annan granne dunka på med hårdrock. Suck.

Jag tycker fågelkvitter hör våren till. Jag tycker även
om musik. Men jag gillar att välja min egen musik.

Jag retirerade in och strax efter slutade terrorn, fast
nu hör jag att någon dragit igång smörpop i stället.

Hm, jag anar en krigisk vår...

Inga kommentarer: