fredag 16 april 2010

Firarfredag

Jag bestämde mig för att jag vill fira.
Vad kan man undra, och då ska jag berätta varför.

*det blev fint väder
*en tuff jobbvecka är (snart) slut
*jag är klar med en ovanligt seg faktureringsomgång
*jag har fått nytt övningskörningstillstånd
*"fira av" huset (tveksam anledning)
*det är härligt att fira

Vi lämnade jobbet kl 13 och åkte till köpcentrat,
skönt att slippa kaoset och så jobbar vi klart hemma.

Firarmenyn:
*löjromstoast
*tonfiskfilé med glasnudlar, sweet chili och grön sparris
*fruktsallad på jordgubbar & två sorters melon

till detta dricker vi fuskchampagne.
Och vi börjar kvällen med en Corona på balkongen.

Men först: jobba klart för idag!

4 kommentarer:

Petra sa...

Det är ju klockrent att ni skall fira. Ha det bäst. Kram

Frida sa...

Men åh, NÄR får jag komma på middag hos dig?

Koola Viola sa...

Jag tyckte bäst om anledningen att fira "för det är roligt att fira". Då behöver man inte vänta på något speciellt. Braigt :o)

Ha en bäst helg :o)

Omentjej sa...

Petra: Tack detsamma, kram!

Frida: När som helst! Ge mig ett datum! :) Kram!

Koola Viola: Ja visst är det!! Tack detsamma, kram!