onsdag 21 april 2010

Hack, hack, hack*

Fy (många fula ord) vad det var kallt att cykla idag!

Komatrött som jag var tittade inte jag ut genom fönstret
imorse utan tänkte glatt att det har ju varit en del sol på
sistone, så jag tog min tunnaste & minsta sjal, inga vantar,
gubbkepsen. Kjol & strumpbyxor till det.

Vad jag däremot tog med mig helt i onödan var: ta-da
solglasögon! Jättepraktiskt.

Imorse kändes det som att händerna skulle frysa till is
och ramla av, men det regnade åtminstone inte.
Regnade gjorde det däremot på vägen hem. Och blåste.
Kallt. På hemvägen kändes det som att öronen skulle
trilla av. Blöt blev jag också.

Nu har jag iaf tittat på ett hus för andra gången, och skulle
det bli köp blir jag granne med syrran vilket vore
fantastiskt kul! Mm, vi får se hur det blir. :)

(*det där var jag som hackar tänder)

6 kommentarer:

Petra sa...

Det är verkligen snorkallt att cykla morgonen. Man får bryta sig loss från cykeln när man kommer fram.

Fru Venus sa...

Tips tills imorgon, titta ut genom fönstret först ;-) Får vi se huset? Om du vill läsa "hela" "2,7" så gå till rutan i högra kanten på min blogg, den som heter "ett nytt kapitel" och klicka på bokomslaget, sen kommer du på rätt! Kram

S sa...

Nästa gång skippar du solglasögonen, för då kanske vi andra får ta del av solen?!

Omentjej sa...

Petra: Ja fy tusan! Fram med mössa & täckbyxor igen!

Fru Venus: Ja alltså, det är ju en bra idé... Huset är ett av de jag länkat till tidigare, jag säger inte mer än så just nu... ;) Åh vad bra, tack! Kram!

S: ja, det verkar bara vara då den behagar titta fram! ;D

Librarybeth sa...

Jaa, ih. Saknade mina värstingtermovantar imorse!!! Och förresten när jag cyklade hem också.

Omentjej sa...

Librarybeth: vi tog bilen idag och lämpligt nog har vi kvar vinterdäcken...