söndag 11 april 2010

Balkongmys

D:s balkong har inte varit särskilt inbjudande,
inga möbler, inga växter, ingen matta.
För 700 pix tycker jag vi ökade mysfaktorn rätt bra.

Sjögräsmatta för 99 kr. Möbelgrupp för 399 från Ikea.
Diverse växter, lyktor och plädar på det.
Kombinerat med att solen äntligen återvände
blev Coronan extra god och livet känns så där
ljuvligt lekande lätt igen. :)

Om vi inte äter middagen ute (kreolskans söndagsgryta)
så blir det åtminstone en Irish Coffee på balkongen ikväll.
Vi måste ju testa ljuslyktorna. ;)

Visningarna då? Ena lägenheten = tummen ner. Andra
lägenheten = tummen upp. Huset = I'm in love.
Vi ska gå på nästa visning och ta med mor & far. Pappa är
ju byggnadsingenjör lämpligt nog.

Vet ni vad mer? De hade utslagna blåsippor i trädgården...
Ljuva söndag!

P.S. Det där tomma hörnet på balkongen, det ska fyllas med
växter har jag tänkt. Tomatplantor bl.a. D.S.

8 kommentarer:

Petra sa...

Vad fint du har gjort. Vad kommer lyktorna ifrån? Kram

Fru Venus sa...

Nice :-) Visst va väl huset ljuvligt! Jag blev kär bara av att ha sett din länk på nätet! Fast lite mysko färgval på köksinredningen, med tanke på stilen/färgen i huset i övrigt... Bra att ha pappa med!

Omentjej sa...

Petra: Tack! =) Allt utom mattan är från Ikea. =) De röda var 3 för 25 och den vita 29 kr. Kram!

Fru Venus: jätteskönt att ha en "fungerande" balkong. Jag är också förvånad över köket, men det fungerar förvånansvärt bra när man väl är där. Fast det är inget jag själv skulle ha valt. =) Mm, vad gjorde jag utan mamma & pappa? =)

Linda sa...

Absolut!! Super mysigt!! =))
Irish coffee later smaskens.....hihi!

IngelaMollly sa...

Vad fint! Jag såg också mina första blåsippor idag, lycka!

Omentjej sa...

Linda: Mm, det var riktigt smarrigt. :) Kram!

Molly: åh visst är det! Tänk när alla vitsippor kommer!! =)

Librarybeth sa...

Härlig balkong och lycka till med hustitt!

Omentjej sa...

Librarybeth: Tack! =)