tisdag 30 mars 2010

...men jag borde lyssna mer på Blåsippan

Ni vet "än så är det långt till vår", ha både
strumpor och skor och allt det där.

Jag trodde att det var sommar tydligen.
Nästan i alla fall. Så jag gick ut i:
leggings, tunn tröja, jacka som var öppen i
halsen, ingen halsduk, ingen mössa.

Jag kan berätta att solen lurades och vinden
blåste isande kallt. När vi hade hyfsat långt
kvar hem började det värka i de där bulorna
i bakhuvudet och i huden bakom öronen.

Nacken stelnade och gjorde ont.
Men hallå, jag är alldeles för gammal för att
göra misstag av det här slaget. Förmodligen pga.
att jag oftast är väldigt varm. Men det hjälper ju
inte de där knölarna i bakhuvudet som fortfarande
gör ont flera timmar senare... Suck.

Rökt tonfisk var iaf gott. =)

3 kommentarer:

S sa...

Va? Vilka knölar?

Frida sa...

låter spännande med rökt tonfisk, var hittade du det?

Omentjej sa...

S: Hm... precis ovanför nacken, på båda sidor. Kanske hör till nackmusklerna?

Frida: Sundbyholms kött och fisk, vid Brunnby gård. De har en hemsida, jättegod lax och en massa annat. Mkt fryst kött, lite ostar och så. Mkt provsmakning.