fredag 5 mars 2010

Blommor och balsam

Tulpaner och nejlikor går fint ihop. Till kvällens lilla
kalas bjuds sushi och bubbelvin (eller honungsvatten
för min del snarare).
Nu till balsamdelen av detta inlägg. Tigerbalsam säger
jag bara, det är ju ett mirakelmedel alltså! Äntligen har
jag en burk och nu tänker jag aldrig mer vara utan.
På em. fick jag sådan huvudvärk att tårarna började
rinna. Sådan huvudvärk som utgår från musklerna
och blir värre så fort man rör sig. På med tigerbalsam,
en härlig brännande/isande känsla. Värken nästan borta.

Och så var det detta trista med noll smak & lukt.
OK: ångbad (det är ju för bra alltså) med tigerbalsam,
tjo vad det brände i luftvägarna! Sedan lite nässpray
på det (kom på att jag faktiskt knappt använt det)
och simsalabim återvände lukt & smak till min stora
lättnad. Kvällen är räddad! Nu är det kalas!

Trevlig helg!!

6 kommentarer:

Miss M sa...

Jag är också ett stort fan av Tigerbalsam!

Ha nu en riktigt härlig kväll sötnos! KRAM

Petra sa...

Tigerbalsam är ett måste i badrumsskåpet.

Älskar blommor! Försöker att köpa nya snitt blommor varje fredag. Missade det idag dock. Kram

S sa...

Tänkte köpa tigerbalsam när vi var i Thailand, men stod där och tittade på burken och visste inte vad jag skulle med den till.

Nu vet jag.

Nu ångrar jag att jag inte köpt en. Det var billigt där borta.

Omentjej sa...

Miss M: tack detsamma raring! =) Kram!

Petra: Ja det är fantastiskt vad det förskönar ett hem med blommor! Kram!

S: Åh ja, en pytteburk här kostar ju över 50 pix. Du kunde ha bunkrat och krängt dem hemma, blivit rik på kuppen. ;) Kram!

Anonym sa...

Knappt använt nässpray? Hjälp! Jag har hunnit med 2 dunderförkylningar på 2 veckor och gjort av med en hel flaska. J

Omentjej sa...

J: I know, jag brukar bli spraytokig, men jag tror det beror på att snuvan kom först efter flera dagar och då hade jag liksom gett upp redan. Eller nåt. Jag har varit lite mosig i huvudet några dagar, svårt att tänka klart. Haha. =D