fredag 19 mars 2010

Fredagsplaner

Idag är det grått och regnigt, och vet ni vad? – Jag gillar’t!
Det är faktiskt jättemysigt, för det är milt ute och fåglarna
sjunger oavsett.

Min kvällsplan är så här:
Efter pärsen med att handla på en fredag ska jag
tända mitt doftljus och köra ett pilatespass.

Sen blir det kronärtskocka med smör och citron
Fisk av ngt slag (gärna tonfiskfilé med glasnudlar)
Après: rosmarinkex med röd pesto från Ny matsedel.

Dessutom har jag har blivit lovad att som fredagsfilm få visa
”How to Make an American Quilt”. D har aldrig har sett den
och jag hoppas att han också blir förtjust.
Ett glas vitt till fisken kommer att sitta fint.
Och sen lägger jag mig nog ganska tidigt för jag är vråltrött. =)

2 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Du din matgourmet där...;-) Hoppas inte för mycket på filmen, min A var ej road och tyckte nog den var för tjejig fast din D kanske är allätare? ;-)

Omentjej sa...

Molly: Ja han är rätt mkt allätare, men han har väl sin gränser förstås... Hm, vi får se hur det går. =D