lördag 20 mars 2010

Bloody saturday

Vi satte igång med lite pysslande och grejande
i hemmet. När jag böjde mig framåt kände jag
att jag måste snyta mig.

Jävla snuva att komma tillbaka hela tiden,
gick och snöt mig, och fick en chock.
Det var inte snor, det var blod.

Buhu, jag vet inte när jag hade näsblod sist,
men det var år sedan. I don't like it.
Hypokondriker som jag är ringde jag mamma,
eftersom jag dessutom haft huvudvärk i flera dagar.
Torra och sköra slemhinnor sade min kloka mor.
Tack sade jag och pustade ut.

Jag vet ju att det inte är någon fara, men är man
hypokondriker så skenar fantasin lätt... :D

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Näsblod kan vara nog så irriterande. Ett tag hade jag det ofta, lagom kul att gå runt med hushållspapper i snoken!

Omentjej sa...

Librarybeth: stackare, nej man ser ju inte helt snygg ut med tussar i näsan. ;) Min pappa har fått bränna i näsan för att han har blött så mkt. Hu.