onsdag 17 februari 2010

Schenströmska och maten


Vi kom näst först till Afternoon tea. Tur det så att
jag hann ta kort innan bordet länsades. Scones,
goda marmelader på blodapelsin och körsbär,
ost och kex, små pizzamackor, pannacotta och
mängder av bakverk. Mums.
Efter fikat lade vi oss en stund, sen tog vi en
promenad för att orka med middagen. ;)


Fint dukat för två. När vi kom på em. stod endast
ett långbord uppdukat och vi blev lite oroliga för att
det skulle bli påtvingat middagssällskap...


Blomkålscreme med skaldjurssallad var mycket gott.
Kalvytterfilé med pestokorv och potatiskaka.
Korven var gjord på nöt- & fläskfärs. God men
jag förstod inte riktigt hur den passade in.
Potatisen fick jag lämna för att orka efterrätten.

Getädel med paprikamarmelad. Glömde fota, men
det såg ut så här fast en hel del mer. ;) Gott!

Vit chokladpannacotta (på kakbotten, den åt jag inte),
hallonsorbet och havtornskompott. Gott gott!

3 kommentarer:

Miss M sa...

Men jeeeeesus Emma vilken helg du haft, inte utan att man är lite avis! Fast det är du så värd <3 KRAM!

IngelaMollly sa...

Mmmmm. Du har ngt att hämta inne hos mig =)

Omentjej sa...

Miss M: Eller hur, den var så bra! Tack gulle dig! KRAM!

Molly: mmm! =) Åh, nu har jag tittat och TACK, vad glad jag blir!! KRAM!