torsdag 18 februari 2010

Tack Molly!!

Allra finaste Molly har gett mig en award!
Tusen tack raring!!

Det är en 7-fakta award och det är ju alltid
kul att försöka hitta på sju saker man inte redan
berättat. Jag tror inte jag nämnt följande:

Jag kan fortfarande en massa gamla tramslåtar utantill. T.ex. telefonsvararen Tornado från Galenskaparna eller signaturen till 24 Karat (med Harald Treutiger om ni minns).

Som liten läste jag ”På jakt efter Trojas guld” om och om igen och ville bli arkeolog precis som den fascinerande Heinrich Schliemann (boken hade jag fått från mormors vind).

Jag drömmer ofta att jag hittar skatter i form av dolda rum fyllda med gamla kläder och prylar.

Jag gillar att hålla på med post, särskilt tjocka och lite ojämna kuvert är hemskt spännande att klämma på. =)

En annan gammal dröm var att bli operasångerska.

Jag kan se en film två gånger på raken om jag blir riktigt berörd. Antingen förstår man detta precis eller inte alls. Tror jag.

Lite då & då längtar jag efter att bli pensionär (med hälsan i behåll och gott om pengar…).

2 kommentarer:

Miss M sa...

Älskar post och längtar ofta efter att bli pensionär ;)

KRAM!

Omentjej sa...

Miss M: jag är inte förvånad. =) KRAM och njut av känslan av ledighet på ingång!!