fredag 17 april 2009

Vad är medelålder?

OK. Jag är den första att skriva under på att ålder
mest bara är en siffra, något relativt.
MEN... jag får väl skylla mig själv som köpte skiten,
hur som helst köpte jag Aftonbladet Klick idag (ja,
jag skäms!) och på första uppslaget är en serie bilder
på Mel B (33 år) och hennes polare Kelly (32 år).
En av bildtexterna lyder:
"Visst händer det att medelålders kvinnor har mycket
att skratta åt."

De som jobbar på Klick tyckte säkert det var jättefyndigt.
Men jag skrattar inte.
Man är väl för faan inte medelålders när man är 32!!
Jag är blir 32 i år och jag är tamej fanken inte det, jag
har 2/3 av livet kvar!

Jag vet inte varför jag blir så provocerad, men jag tror
det beror på den här sjuka fixeringen vid ungdom och
skönhet. Give me a break!

Nä fy tusan, nu går den gamla tanten och lägger sig! Godnatt!

7 kommentarer:

Miss M sa...

Köpte också klick igår (ja, jag skäms också;) och upprörde mig över precis samma artikel. WHAT?! Jag menar jag är 37, är det förbi då liksom? Är man helt passe´och medelålders då?! *suck*. Är också så trött på denna "ungdomsfixerade" värld, med "kändisar" som är runt 20 år, realityshows med ytterligare 20 åringar (vackra och framgångsrika) som The Hills. Det känns som om man slutar räknas efter 28 ngn gång. Nä va faen, upp till uppror tjejen =) Vi är ju både snygga OCH smarta!

Miss M sa...

Du har förresten ett litet "pris" hos mig =)

IngelaMollly sa...

Hm...då kan man ju fråga sig vart jag hör: pensionärerna!? Lika bra att jag går och drar ett gammalt täcke över mig ;-(

IngelaMollly sa...

Och pris från mig med =)

S sa...

Mäh! Vi pratade om just det där idag eftersom en kompis fyller 30 idag.

Vi kallade oss för yngre medelålder om jag minns rätt. Men vi hakade inte upp så mycket på det. Spelar stor roll. Jag är jag och jag är 30. Sen struntar jag i vilket fack jag hamnar. Huvudsaken är att jag är lycklig!

anna sa...

vad är medelåldern ja, jag är 40, jag känner mig inte direkt i medelåldern, eller det kanske jag är, men det känns inget speciellt direkt så vem kom på den konstiga grejen egentligen?

Omentjej sa...

Miss M: så sant, vilka brudar vi är! Och tusen tack för den fina utmärkelsen, håll utkik, retur kommer! =)

Molly: haha, jag följer med! ;) Nej, vi får ignorera knasbollarna som skrev det. Och tusen tack även till dig, håll utkik du med. ;)

S: jo det är sant, jag tänkte på det sen, att det är ju bara ett ord. Jag har lugnat mig nu men igår blev jag extremt provocerad. :)

anna: ja det kan man verkligen undra. Jag gillar inte såna ålderskategorier eller vad man ska säga. Som det står i min header "young. old. just words."
Välkommen hit förresten! Ska spana in din blogg!