tisdag 28 april 2009

Solosång - moi?!

Oj oj oj. Vi hade en jättebra träff där vi slutplanderade
möhippan och bestämde att vi sjunger bröllopsvisan från
Trolltyg tillsammans, efter välkomstdrinken men innan
middagen.

Men: de andra töserna vill inte sjunga. så nu är jag verkligen
i valet och kvalet. De pratade om 3 sek. fördröjning och att
man bör vara van vid att sjunga i kyrka + jätteduktig på att
sjunga. Gaaaahhhhh. Jag har aldrig sjungit annat än de vanliga
psalmerna tillsammans med alla andra. Tänk om det låter
alldeles för ruskans illa??

När jag övet nu ikväll låter det som elände för nu har jag jagat
upp mig något alldeles förskräckligt och det är klart det inte
går att sjunga då.

Tänk om alla skrattar.
Tänk om alla mår illa för att det låter så falskt.
Tänk om jag sjunger för svagt.
Mamma mia vad har jag gjort? Hinner hon få tag på någon annan nu?

Anyway... OM jag ska sjunga funderar jag starkt på
"För kärelekens skull" bara för att texten passar så perfekt till dem.
Sen började jag fundera på "Jag ger dig min morgon" utan musik till.
Riskabelt. Men den låtern älskar jag och den sitter som cement (har
haft många duetter med Fred...).

Nej nu ska jag lägga mig och sova på saken...

6 kommentarer:

S sa...

Hoppas att du lyckats sova någonting alls!? Jag skulle ha legat klarvaken hela natten om jag hade det där bekymret. Det kan jag lova!

Frida sa...

Gå till en kyrka och öva där, se hur det känns liksom! Jag tror det kommer gå finfint!

Miss M sa...

"Jag ger dig min morgon" acapella låter som ett helt underbart val. klart du fixar det Emma, tro på dig själv. Jag gör det i alla fall =)

Omentjej sa...

S: jo tack, jag sov fast inte helt bra. =) Ont i magen idag med...

Frida: tack darling, det blir helgens projekt (förutom möhippan då)!

Miss M: tack sweetie! Jag ska ta mig samman, det viktigaste att tänka på är ju att jag gör det för deras skull! Ska verkligen skärpa mig!

IngelaMollly sa...

Emma: Det kommer att gå jättebra! Det finns ju en anledning till att din syster bett dig =)

Omentjej sa...

Molly: ja du har helt rätt min kloka vän! Jag har nu bestämt mig för att det får vara nog med trams! =)