onsdag 22 april 2009

Jag vill tacka...!

Jag har blivit utmanad av fina Sandra (missa inte hennes blogg)
och my girl Miss M att lista 10 saker jag är tacksam för. OJ, jag
är tacksam för det mesta så det blir svårt att välja men...

Jag är tacksam för:

* Min familj. Utan dem vore jag ingenting.

* Att min mamma var dagmamma så att jag under hela min
uppväxt fick vara hemma, med lekkamrater.

* Mina kära vänner.

* Att jag fick drömjobbet på Hallwylska palatset, det var en
fantastisk underbar erfarenhet.

* Att jag nu har fast jobb på ett ställe där jag verkligen trivs.

* Mina ljuvliga älskade syskonbarn som ger så mycket glädje.

* Att mamma snart är färdigstrålad och mår bra!

* Att pappa och jag fortsätter retas och larva osss som två små
barn fast han snart är 70 & jag snart 32. :D

* Mig själv. Jag tror mig ha gått ganska oförändrad genom livet
hittills och det är helt ok, för jag gillar mig själv.

* Min historia. Att mamma och pappa har kvar så mycket av den.
Foton, filmer, kläder, saker... mitt patientkort från när jag var
liten med mått & vacciner, det pyttelilla patientarmbandet från
BB, dop- och brudklänningar, föräldrarnas och deras föräldrars
skolböcker, gamla vykort och brev... Det finns oändliga skatter
och de väckte mitt intresse för historia, konst, litteratur osv.

Jag tänker inte utmana någon speciell, men däremot tänker jag
uppmana er alla att tänka på vad ni är tacksamma för! Väljer ni
sen att skriva om det så blir det ju bara så mycket trevligare! =)

5 kommentarer:

Miss M sa...

Åh vad härligt det är att läsa alla dessa tacksamhetslistor =) Man blir glad ända in i själen och inser att man själv och andra har så mycket att vara tacksamma för.

Min mamma var också dagmamma och har precis blivit "friskförklarad" efter andra omgången bröstcancer (där hon denna gång fick ta bort båda brösten). Vi har en del gemensamt :)

Omentjej sa...

Miss M: oj, häftigt när man upptäcker gemensamheter (kan man säga så? jag är som du språkpolis, men jag hittar på en massa egna ord för jämnan). Cancern är inte alls häftig, men det är skönt när den motas bort!

Och visst är det härligt med listorna! Det borde man göra varje dag!! Kram!

IngelaMollly sa...

Emma: Fint att få ta del av din historia på detta sätt.

Sandra sa...

Jättefin lista och jag gillade din punkt med alla små minnessaker från barndomen. Håller helt med, blir också glad när jag får se sånt som mamma och pappa sparat.

Omentjej sa...

Molly och Sandra: kul att höra, tack! Och jag gillar era fina listor skarpt!!