lördag 4 juni 2011

Shopping och annat

Små underlakan, flanellfiltar, madrasskydd till
spjälsäng, babygym på rea, tvättlappar i frotté
och en fleecefilt att klippa i mindre bitar.

Dagens skörd från det stora varuhuset. En mjukglass på det, och just ja - en mobil till skötbordet.

Sen bjöd mamma och pappa på mat. Nu har man och svåger
hockeykväll och jag har lagt mina tunga ben på min kära fotpall
och tänker inte röra mig mer än nödvändigt.
Fast jag kanske går ut igen om ett tag och fortsätter med ett av
biblioteksfynden från igår, "I skuggan av min bror" som handlar
om författarens 16 år äldre bror som var nazistsoldat.

5 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Ja, den ska vara riktigt bra. Fina fynd du gjort =) Kram!

Librarybeth sa...

Åh, vad du hinner läsa mycket! Jag blir lite avis....;)

Fifi sa...

Det är så mycket som ska köpas inför bäbisens ankomst!

Vi köpte ett täcke till vagnen, ett som skulle vara "normalvarmt", men vi har inte använt det en enda gång. Det kändes som om det var lite för tjockt från början och jag föredrar att ha ett par tunnare filtar istället, så kan jag bara ta bort den ena om det blir för varmt. Flanellfiltar är väldigt användbara; dels att ha i sängen/vagnen under en tjockare filt, dels att linda in ungen i eller bara lägga lite lätt över vid amning.

Omentjej sa...

Molly: Inte mycket kvar nu, rekommenderas!!

Beth: Ja äntligen, efter en synnerligen läsfattig period. Ska läsa så mkt jag orkar innan bebisen kommer. :D

Omentjej sa...

Fifi: Jag tyckte vi hade det mesta, men jag kommer på nytt hela tiden. Mm, flanellfiltar är toppen, det har jag märkt hos syrran! Har fått supermjukt flanelltyg av mamma, från när vi var små tror jag, ska sy till filtar av det också. Och så har vi köpt en 10-kronorsfleece som vi ska klippa i lagom bitar.