tisdag 14 juni 2011

Boktips


För tillfället läser jag "Den hemliga skriften" av Sebastian Barry.
Mycket bra. En hundraårig kvinna som tillbringat större delen av
sitt liv på mentalsjukhus berättar sin historia samtidigt som hennes
läkare sedan 30 år försöker ta reda på vem hon egentligen är.

Denna, som jag nämnt tidigare, rekommenderas också om man
är sugen på något annorlunda och tänkvärt.

"Vi som var föräldralösa" läste jag 2007, men jag kom att tänka
på den när jag skrev om "Never let me go" (samma författare).
Jag minns den lite suddigt, men den gjorde intryck på mig då jag
läste den. Perfekt strandbok i sommar.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Det var tre böcker som jag aldrig hört talas om ens. Intressant! Ska kolla upp det vid nästa beställning från Adlibris. :)

Omentjej sa...

Camilla: Kul att jag kunde bidra med något nytt! :)