måndag 6 juni 2011

Landet i mitt hjärta


Jag slänger in en bild på något av det somrigaste svenska
jag vet för att uppmärksamma vår alldeles egna dag.
Hurra för vårt vackra land där vi älskar glass och kaffe och
har rätt så bra ordning på oss och dyrkar solen.

Vi behöver inte gå man ur huse med pukor och trumpeter,
vi har ju aldrig blivit befriade så det finns inget behov av att
fira vår självständighet, vi vet ju inte så mycket annat.

Sverige, Sverige, fosterland, vår längtans bygd, vårt hem på jorden...

Vi flaggar såklart och äter något gott. Hur firar ni?

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Vi grillar kyckling (svensk, hi hi) och tar ett glas vitt i kväll tror jag. Annars firar vi inte något särskilt...
Jag sitter mest i solstolen och tar igen mig i dag. Så skönt!
Kram på dig!

Librarybeth sa...

Löptränar. :)

Omentjej sa...

Camilla: Underbart, helt rätt!

Beth: Haha, gött! Hoppas du fick en skön runda!