torsdag 23 juni 2011

Bara regn hos mig...

men vad gör väl det när man inte har några måsten.
Kylen är välfylld och trädgården vattnar sig själv, perfekt.

Jag gjorde en vansinnigt god rabarberpaj igår, vi var faktiskt
tvungna att äta upp hela på en gång. Jag brukar ju snåla med
både smör och socker men nu var det både rör- och farinsocker,
massor med kanel (alltid) och lite kardemumma, pecannötter i
smuldegen och jisses vad det smakade bra.

Förresten är jag himla nöjd med att jag kommer åt mina fötter
så bra, jag har nästan aldrig skött dem så noga som de senaste
veckorna och inte en gång har jag haft svårt att nå.

Hm, rabarberpaj och fotvård, vad blev det här för konstigt inlägg?

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Här öser regnet också ned. Innepyssel och bakning står på schemat i dag. Vill helst inte sticka ut näsan i dag.
Men gud så god pajen lät! Får man önska recept? Eller kanske en länk till det?
KRAM!

Omentjej sa...

Camilla: Rätt skönt ibland när vädret inte bjuder in till annat än innepyssel.
Pajen var underbar, se nästa inlägg för recept! KRAM!