lördag 12 december 2009

Mmm, myslördag

Vissa dagar blir bara helt perfekta!
Jag vaknade med illröda ben & feber men efter
en allergitablett (och ett par timmar) var jag
utan rodnad och klåda ända fram till ikväll.

Vi vaknade till en ljus och strålande dag, god frukost
och sedan åkte vi till Tidö slott där familjen H. köpt
julgran i alla tider (iaf. i över 40 år). Vi hittade en
perfekt gran: mörk & smal och ändå tät.
Köpte mistel och gösfilé.


Ett stopp till på trist köpcentrum, sen tillbaka till
mor och far och grejade och pyntade.

Det bästa av allt: allra bästa finaste Frida ringde
på väg till gurkstan. Så på em. blev det fika med
hela fam. F. På vägen dit började det falla enorma
magiska snöflingor och när jag klev in i hallen fick
jag den där underbara lyckokänslan som man får
när allt känns så himla lyckat. (Eller hur Molly?)
Fantastiska Frida, hennes extremt söta barn,
suveräne man och superhärliga föräldrar, kan man
ha bättre sällskap? =)


Sedan begav vi oss hem och lagade mat.
Gösfilé med s&p samt persilja.
Potatismos med parmesan.
Sparris (gulaktig men ljuvlig) med lime.
Trattisar och champinjoner frästa med purjo-
och schalottenlök.


(Det ser så trist ut på de bruna tallrikarna, ska
ordna något ljusare).

Imorgon är planen att krypa upp kl. 7.00 och se
luciamorgon med glögg och lussebulle, sedan somna
om en stund till. Därefter till mamma och pappa igen.

Nu är jag jättetrött, tror jag blir dåsig av medusinen. =)

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Tänk att du och jag fick en sådan härlig dag båda två, för det är vi värda =)Vad är det du reagerar så emot din stackare?

Omentjej sa...

Molly: ja det är vi verkligen! =)
Vete tusan vad det är för fel... :(
Kram!

Frida sa...

mmm, det var ljuvligt att träffas. vår gös var också god, men jag är lite avis på er sparris!

Omentjej sa...

Frida: ja den var grym! =) Kram!!