onsdag 30 december 2009

Happy new...


Imorgon lämnar jag (gurk)stan och drar
norröver för härligt nyårsfirande.
Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år,
jag har en känsla av att det blir ett riktigt
bra år!!
Såg Rapports nyårskrönika och jag måste
säga att det var en hel del "ja just ja". Det
var faktiskt bara elände förutom prinsessornas
förlovningar (och det var ju inte så överraskande
direkt...).
Fritzl med källarbarnen, dödsskjutningarna i Iran,
"den värsta influensan sen 40-talet" (my ass, jag
har sagt det förr och säger det igen - TRAMS!,
den är bara hårdare bevakad) osv osv.
Det absolut roligaste, nästan mest skrattframkallande
på hela året var detta (som jag också glömt):
Världens ledande politiker har kommit överens om
att världstemperaturen inte får höjas med mer än 2 grader.
Hahahahaha, jag skrattade så jag grät.
Men vad BRA! Vi kom överens här ikväll om att ingen
får våldta någon igen - någonsin!


Det är väl jättebra och enkelt att komma överens om fina
saker, men om det ska vara någon vits med det hele, så
måste man väl ta någon form av ansvar för att det efterföljs.
Ännu roligare blev det när Reinfeldt varit i USA och uttryckte
sin besvikelse över att man inte tagit några beslut (eller gjort
några framsteg i?) tvågradersfrågan.
Korkade människor, vem som helst kan väl ta ett beslut!
Men sen då!!


Är det inte konstigt så säg, att det inte krävs ngn utbildning
för att bli politiker? Ingen praktik.
Vem som helst kan bli politiker. Det är ganska skrämmande,
eftersom de flesta sedan inte orkar engagera sig så mycket i valen.
Oj, blev lite överengagerad... fingrarna flög, men det är ju ingen
som behöver läsa. ;) Nu är ny film på gång men risken finns att
jag somnar. Imorgon ska vi upp tidigt, äta god frukost, packa och
fara iväg, helst vid 10-tiden.
Sov så gott!

Inga kommentarer: