torsdag 10 december 2009

I'm a freak!

Ok, det blev en oväntad eftermiddag...
Jag satt hela fm och kliade mig på jobbet och
kände mig som en grottmänniska.
På em. skulle jag vara med på en genomgång och
vi som skulle vara med på det åt även lunch tillsammans.

Under lunchen spred sig rodnaden över precis hela
överkroppen, även upp i ansiktet som tidigare varit
skonat. Där jag inte var knallröd var jag kritvit
enligt kollegorna. De sa åt mig att ringa om läkartid.
Mamma och pappa var på stan och eftersom jag har
kvar min fam.läkare hos dem så fick jag följa med dem
hem. Det blev ett besök på apoteket för allergitablett
samt läkarbesök 1½ timme senare.

Medan jag var på läkarbesöket och fick springa på
provtagningar så spred sig det röda fläckvis i hela ansiktet.
Alla prover var normala, hon visste inte vad som var
utlösande, men jag gissar på stress.
Det är stress pga jobbsituationen med alla varsel, ännu
värre stress med svågern som åkt in på sjukhus, den
vanliga julstressen... ja, det kan väl räcka till?

Hur som helst fick jag dricka kortison och hämta ut
starkare allergitabletter om det skulle bli värre.

Tillbaka till mor och far, vi kollade på Nobel och tyckte
synd om alla som måste sitta och genomlida alla tal osv.
Victora var finast totalt. Madde sötast men klänningen
drog ner. Silvia tappade en massa poäng när hon opererade
sig, och årets klänning var ok men lite tantig konstaterade
mamma och jag.

I alla fall, medan vi kollade på tv började mina ögon klia
för andra gången. Denna gång svällde vänstra ögat igen.
Suck. Dubbelfreak.

Då har jag i alla fall blivit introducerad till nässelfeber och
mitt betyg blir en överkryssad tjej. Rekommenderas EJ.

6 kommentarer:

Frida sa...

Huvva! Jag har haft nässelutslag en gång, men det var bara på halsen. Och så svullnade läpparna och då drog mamma mig till akuten. Visade sig att jag hade en halsinfektion som orsakande nässlorna. Skumt, för jag hade inte alls ont i halsen. Hoppas du kryar på dig snart!

Omentjej sa...

Frida: Åh fy det lät inget vidare! Jag har tydligen ingen infektion alls i kroppen. Också skumt.
Tack!! Det måste vara den eviga fukten som gör mig sjuk hela tiden, kanske? Kram!!

S sa...

Nämen STACKARS!

Omentjej sa...

S: ja, nu är det allt lite synd om mig tycker jag. ;) Samtidigt är jag väldigt fascinerad av detta. Hur kunde det bli så här liksom?

Anonym sa...

Det låter ju helt fruktansvärt! Krya på dig och vila ordentligt i helgen. Kram Johanna

Omentjej sa...

Johanna: ja så fort allergitabletten släpper blir jag illröd, klådan sätter igång och framför allt blir jag nipprig! I don't like it. :( Idag har det iaf. varit rätt bra! Tack kära du, kram!!