fredag 11 december 2009

Ingen jul utan aladdin...?

Aladdin är ju knappast den bästa chokladen,
men den hör ju faktiskt julen till, så är det bara.

Som allt annat med tradition i Sverige lär det
bli uppror över vilken pralin som än försvinner.
Lite rart är det ju att det blir folkstormar över
sådana saker. Missförstå mig rätt.
I väntan på kaffet gick jag in och röstade på min
ena etta: Likörtyffel, eftersom min andra etta
trillingnöten ändå ligger så bra till.
Min absoluta favorit var fransk nougat men den
tog de minsann bort utan omröstning, dumbommarna. ;)
För min del kan romrussin få ryka. Eller ägglikör,
fast den är lite äckelgod.
Vilken röstar ni på och vilken kommer ni inte att sakna?

2 kommentarer:

S sa...

Romrussin -Hej Då!
Trillingnöten -Gå inte!

(Men som du skrev så ligger ju nöten bra till så då skulle jag kunna tänka mig att rösta på Apelsintryffel tror jag.)

Omentjej sa...

S: Mm, den är en liten doldis som faktiskt inte är så tokig!!