lördag 31 oktober 2009

Blod och bröd...

Något som är himla bra med att vara barnvakt är att man kommer upp tidigare på helgmorgonen. Denna morgon har jag hunnit skada mig:
...och baka Leilas filmjölkslimpa som någon av er
hade tipsat om på sin blogg. Vem var det? Tack för tipset,
den var supersmarrig. Jag som inte kan med russin i bröd
bytte ut både russin och fikon mot valnötter, mandlar och
fler hasselnötter. Nästa gång kanske jag har i lingon.

Nu ska jag ta mig en andra kopp kaffe, ikväll blir
det Västerbottenpaj med kalixlöjrom (jag bara måste
ha det idag), skaldjur och bubbel. Ljuvliga dagar som
denna måste ju firas!! Livet är gott!

2 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Aj aj aj! ;-/ Är det på riktigt eller skämta du med oss Halloweenaprilo? ;-)

Omentjej sa...

Molly: Aprilo! Det är lilla E som målat sår både på sig och mig. =D