tisdag 20 oktober 2009

Borta bra men hemma bäst! =)

Hej alla fina!
Hemma igen, jippi!! Tecken på en bra semester
tycker jag, att man tycker det är skönt att komma
hem igen!

Vilken semester sen, har inte haft en tanke på
jobbet eller mina kollegor (utom syrrorna då ;).
Inga mobiler, ingen internetuppkoppling, no nothing!

Närmare 30 grader varje dag, men lite svalkande
fläktar då och då. Sol, bad och läsning varvat med
turer i hyrbil till huvudstaden Nicosia, Troodosbergen
och hamnstaden Paphos. Besökte även Afrodites
födelseplats och simmade tre gånger runt en sten - det
ska enligt myten göra en evigt ung och vacker. ;)

Tror jag gått upp fem kilo av all mat, dryck och inte
minst värmen (jag sväller som en ballong!).
Minst lyckade utflykten var lördagkvällen i Aiya Napa,
då kände jag mig gammal & alla inkastare försökte bara
luras. Åkte hem innan nattklubbarna ens öppnat, haha.
Så var det med den partypinglan, hon är djupt begraven.

Inga bilder orkar jag ladda upp ikväll, är jättetrött...

Har förresten bytt om i en av korridorerna på arlanda.
Var sist av flyget och hade sommarklänning och så var
det alldeles tomt i korridoren så jag bytte om där i stället
för på en trång toa. Perfekt.
Har även bytt om i trappen till teatermuseet i Köpenhamn,
det var när jag upptäckte att klänningen jag nyss köpt (&
tagit på mig direkt) fortfarande hade larmbrickan kvar. Pino.

Nu blir det lite tv, kurs imorgon = 7.22-tåget. Blä. :)
Härligt att vara hemma!

5 kommentarer:

S sa...

Welcome Back!

Frida sa...

Välkommen hem, härligt att du haft en skön semester!

Miss M sa...

Välkommen hem sweetie! =) du får man önska en favorit i repris?! Saknar SÅ mammas gamla kläder =)
KRAM

IngelaMollly sa...

Åh vad härligt! Väntar ivrigt på ingående beskrivningar av dina kulinariska upplevelser ;-)

Omentjej sa...

S: Tack!!

Frida: Tack, ja det var underbart!

Miss M: Tack raring! Åh vad kul att du saknar det, måste bara fota lite mer först! Men jag ska försöka fixa det snart. =)

Molly: haha, jag känner pressen... ;)