tisdag 27 oktober 2009

Gympaskor & klädmobbing

Idag har jag haft gympaskor hela dagen, dvs även på jobbet. Vet inte när det hände sist, jag brukar alltid ha klack för att komma upp mig lite i världen.
Man kan ha olika åsikter om klackskor, det vet jag allt för väl, jag som jobbar på en avdelning med mest kvinnor i olika åldrar och väldigt starka åsikter. Man får höra både det ena och det andra ibland. Jag har för korta kjolar, för höga klackar, för hemska färgkombinationer och - hemska tanke - jag klär mig för tunt! (Om jag inte fryser är det inte för tunt - fatta!!).

Vet ni vad det sköna är? Jag kanske bryr mig, annars skulle jag väl inte ta upp det här, men jag skiter i det. Jag klär mig hur jag vill, ok? Jag kommer för övrigt aldrig med spydiga kommentarer om deras kläder, hur fult det än kan vara ibland.

Har ni råkat ut för "klädmobbing"?

5 kommentarer:

Frida sa...

Inte direkt mobbing, men folk brukar förundras över att jag har "så många kläder". Själv säger jag aldrig nåt om de sjaviga personer som går i samma kläder år ut och år in...

S sa...

På min arbetsplats är det jag (30), två kvinnor (50-55) och sen 18 killar/män.

Jag tror inte ens att dom registrerar vad jag har för kläder! Bara att jag har kläder. Det kan iofs göra att jag tappar stilen, för jag bryr mig mycket mindre om vad jag har på mig.

Men jag brukar inte bry mig om vad andra har på sig. Förhoppningsvis trivs väl dom i det dom har på sig!

Anonym sa...

Det var det värsta jag hört! På min avdelning är vi ca 25 pers, klar majoritet tjejer, ganska spridda åldrar. De flesta är helt kläd- och shoppingtokiga så klädsel kommenteras absolut, men aldrig nedlåtande. Det är däremot helt omöjligt att shoppa på lunchen utan att typ 5 pers kastar sig över påsen och vill se vad man har köpt. Fast jag är likadan :)
/Johanna

Miss M sa...

Det är lustigt de där, för på varenda arbetsplats jag varit på så finns de där sura och avundsjuka vildvittrorna där *suck*... Sträck på dig, ha kortare kjol, högre klackar och mer färger, DU är nämligen vacker och det är därför de måste hävda sig!

Omentjej sa...

Frida: Haha, ja den har jag också fått höra. Tröttsamt.

S: Hm, ja, kanske hellre att få höra både positivt & negativt än att ingen bryr sig alls. Fast skönt också. Beror kanske på vilket humör man är på...

Johanna: Ja, det är ju jättekul att se shoppingkassarna! Det är flera som är så här också, men det är några tråkmånsar som ska komma med dessa små hugg.


Miss M: tack fining! Jag sätter hårt mot hårt! ;) När jag fick höra att en tant kommenterat att gult & grönt är så himla fult ihop (inlägg: eldsblomma, gul klänning & grön kofta) & att det är hemskt att blanda färger så kontrade jag med att komma i orange klänning och blå kofta nästa dag. ;)