fredag 2 oktober 2009

En busschaufför, en busschaufför...

Lokaltrafiken i min stad är ganska usel, det är ofta debatt på insändarsidorna om hur dålig service det är och hur otrevliga busschaufförer vi har. Jag instämmer till mycket stor del i den negativa kritiken men har såklart även mött trevliga, glada och hjälpsamma chaufförer.

Idag inträffade dock något riktigt obehagligt. Jag klev av cykeln och gick över gatan – på övergångsstället. Jag såg bussen komma en ganska bra bit bort och tänkte att den skulle sakta ned. Det gjorde den inte. Jag minns inte hur jag kom över gatan men jag var en hårsmån från att bli påkörd. Det här hände 12.45 och jag är fortfarande helt skärrad och skakis. Fy fasen vad otäckt det var! Busschaufförerna kör ofta som fartdårar inne i centrum och jag fattar inte varför.

Jag skrev i alla fall ett mail till chefen på VL och berättade om det inträffade. Får se om han svarar, men det tror jag inte. Det är ju inte precis ett företag känt för sin goda service…

3 kommentarer:

S sa...

Jag var med om något liknande i veckan, eller om det var förra veckan. Men jag satt i bussen. Kanske måste posta ett inlägg om det!?

IngelaMollly sa...

Ja de är inte kloka på en fläck, har råkat ut för liknande och mina söner har ofta klagat över hur otrevliga de är mot ungdomar, grrr ;-/

Omentjej sa...

S: ja det tycker jag!

Molly: Usch, skicka dem på charmkurs säger jag bara! De brukar alltid rivstarta innan man hunnit sätta sig också, så man nästan ramlar fast man inte är så gammal. Hu!