lördag 31 oktober 2009

Bubbel och ljus

När syrran sa att systembolaget har stängt idag
gick bubbelplanen i kras. Det känns så mycket
lyxigare med bubbel till skaldjuren och löjrommen!
Hade inte tänkt på att det är röd dag.

På Ica hittade jag alkoholfritt mousserande vin.
Har inte provat den här tidigare och när jag kollade
på nätet nyss såg jag att det är halvtorrt. Hm, jag
föredrar torrt... men det ska bli spännande att
testa i alla fall.

Var till farmor och farfar och tände ljus. Hade
såklart inga tändstickor men det fanns gott om
folk som var bättre rustade och redo att hjälpa.
Mormor och morfar är 36 mil bort så jag tänder
ett ljus för dem hemma ikväll. I tanken har jag
alltid ett ljus tänt för alla mina kära som gått bort.

Farmor & farfar och gänget sitter ofta och spelar
bridge tänker jag mig. Mormor och morfar sjunger
av hjärtans lust i en magnifik kör.

Det är en fin dag, Alla helgons dag, då vi tänker
lite extra mycket på dem vi inte har kvar i livet.

Inga kommentarer: