fredag 30 oktober 2009

Kalas pågår!

Kalaset är i full gång, vi har ätit klart, haft
ansiktsmålning, skrämt varann och sett film:
Trollsommar.

När de kom var det nedsläckt med tända ljus överallt. Vi hoppade fram och skrämdes och spelade under tiden "This is Halloween" från Nightmare before Christmas. Mohahaha.

När barnen kom fick de spindlar och krokodiltårar.
Jag hade kletat mascara och läppstift för att se riktigt otäck ut. Gråsvarta naglar har jag också.
Barnen kom med teckningar och blommor. Så fint!
Till förrätt serverades flugsvampar...

Sedan blodiga fingrar med häxhår.
Hundbajset med spindel var populärt.
Otäcka småkryp (skäms över att jag köpt så eländigt godis, bara färgämnen och tillsatser, fy på mig).

Mögliga popcorn till slutklämmen av filmen.

På det hela ett ruskigt onyttigt kalas, alldeles rysligt skrämmande så här i Halloweentider.

5 kommentarer:

Miss M sa...

Vilken helt underbar halloweenfest du ställt till med Emma! Du är f-n i mig bra på allt =) I LOVE YOU! Kram

Frida sa...

Wow, vilket kalas, du är verkligen en supermoster!

Omentjej sa...

Miss M: Åhh vad glad jag blir, tusen tack för en underbar komplimang!! Love you too! :) Kram!

Frida: åh det värmer in i hjärteroten, gulle dig! Barnen var helnöjda! Kram!

Znogge sa...

Vilken gräsligt läckker mat!

Omentjej sa...

Znogge: haha, tack! Kul att se dig här, välkommen! =)