onsdag 25 mars 2015

Tandvård, eller snarare tandförhör...

Jag var till tandhygienisten idag för kontroll.
Eller: jag fick träffa en tandsköterska som förhörde mig om hur jag sköter min tandvård & hur jag äter och sedan tog hon fyra svindyra bilder av mina tänder.

Därefter hämtade hon den tydligen strängt upptagna hygienisten som ägnade fem minuter sammanlagt åt att kasta ett öga på bilderna och därefter dra runt den där vassa prylen i mitt tandkött. Boka in en tid för putsning sa hon och så var hon borta igen.

För detta fick jag betala 760 pickadoller. Nej just ja, 755, för jag köpte en liten munspegel för en femma också.

Alltså..., jag låter kanske bitter men det är jag inte. Jag är jätteglad för att allt var ok & glad för att det gick fort. Jag tycker dessutom att vår folktandvård är jättebra.

Men... det är snordyrt och jag gillar inte att behöva betala dyra pengar för något jag avskyr att göra. Det är som ett läxförhör med en fruktad lärare varje gång. Sen kommer själva provet: undersökningen. 

A ja, idag klarade jag provet i alla fall. Puh! Det firade jag med att bli bjuden på stekt strömming och mandelpotatismos av mor & far (som var så snälla att de följde med till tandis och passade Kalle).

Daniel & Fia kom alltså iväg imorse och nu har jag kollat två avsnitt av Grey's anatomy.
Det där med skolmuseet får jag skjuta på för nu är jag redo för sängen.

Inga kommentarer: