tisdag 10 mars 2015

Ta fast tjuven!

Bild från vlt.se, foto: Tony Persson
Jag satt i lugn och ro & ammade i soffan när jag såg en bil åka förbi utanför köksfönstret. 
En polis! tänkte jag, eller en ambulans? Upp och kollade (stackars Kalle) & mycket riktigt: en polis!
Som parkerat utanför vår granne! Och just då kopplade en schäfer! Hjälp! 
Det var verkligen så att pulsen steg! 

Bara de inte knackar på tänkte jag med bebisen vid bröstet. Haha vilka bekymmer. 
Det läskiga var att en stund innan hade jag hört ett brak på vår uteplats, men det måste varit något som blåst omkull. Eller det kanske inte var från vår uteplats, utan grannens?

Jag smög iaf. runt härinne och kikade ut genom de minsta fönstren och såg polisen & hunden traska bort över allmänningen mot fotbollsplanen. 

Hela dagen luskade jag efter mer info och till slut fick jag veta: inbrottsförsök hos grannen, dito på en gata i närheten samt ett faktiskt inbrott på ytterligare en gata. Usch och fy! Nu är tjuvarna i alla fall fast, en 25-årig grabb & en 19-årig tjej.

Inbrott är så obehagligt och jag började fundera på om de smugit runt här innan och kikat in genom fönstret. Hu, jag får rysningar! När tryggheten får sig en törn...

Tacksam för våra poliser som gjorde ett så bra jobb, hoppas ungdomarna kommer på bättre tankar framöver!


Inga kommentarer: