måndag 23 mars 2015

Snålblåst och snålsömn

Det älskade stora lilla barnet behagade vakna kl. 6 imorse och då var det kört. Daniel skulle iväg på hockey så det var bara att försöka stå ut med alla påhitt. Jag var inte utvilad kan man väl säga.

Jag hade lösa planer på att hänga med öppna förskolan på korvgrillning och lek på ny lekplats men de omintetgjordes av nämnda sömnbrist, den genomträngande kylan samt dagens extrema blåst. Jag avskyr när det blåser...

Så, dagens mest spännande: budgivning på tradera (jag vann!) samt en tur till Ica utan barn (the joy!). Jag har skickat två paket och fått ett i brevlådan. Utbyte av varor, typ.

 Nu orkar jag inte mer, jag orkar inte ens se jordskott som jag helt i onödan spelat in (eftersom jag nu kan se det på svtplay i stället).

Imorgon är det utvecklingssamtal på dagis 9.20 vilket innebär att vi inte behöver vara där förrän då. 20 minuters frist alltså. Skönt.

Inga kommentarer: